به روز رسانی وردپرس 5.5
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


به روز رسانی وردپرس 5.5

به روز رسانی وردپرس 5.5 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی و سپس یک آپدیت جزئی در تاریخ های مختلف برای تصحیح نسخه اصلی ارائه می دهد، آن متن خود وردپرس است که زیربخشی از آپدیت اصلی است. در هر پست به معرفی آپدیت اصلی می پردازیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و می توانید زیر مجموعه های آن را در قسمت دانلود پیدا کنید. با وبلاگی همراه باشید تا در مورد به روز رسانی بزرگ 5.2 و به روز رسانی های شعبه آن صحبت کنیم.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت و وبلاگ است که در آن می توانید محتوای سایت خود (متن، ویدیو، تصویر و هر چیز دیگری) را با این سیستم نرم افزاری تحت وب مدیریت کنید.



تاریخچه وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد، بعدها به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه از PostgresKival وجود دارد که کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس پروژه موفق b2 ایجاد شده در سال 2003 را ادامه می دهد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز به بعد وردپرس به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت سریع تبدیل شد. وبلاگ ها و سایت ها در میزبانی. .



به روز رسانی وردپرس

همانطور که گفتیم وردپرس یکی از محبوب ترین سازندگان وب سایت در جهان است، بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را بر روی این CMS ایجاد کرده اند. ما شما را در مورد تغییرات و موارد دیگر خبر خواهیم داد، اما به طور کلی، اولین به روز رسانی این CMS از سال 2003 می آید، زمانی که اولین وردپرس شامل یک سبک مدیریت جدید، قالب های جدید و ایجاد قالب های سازگار با XHTML 1.1 است (تصویر زیر شامل وردپرس نسخه 1.1)

وردپرس 5.5



ویرایشگر بلوک بهبود یافته

ویرایشگر بلاک وردپرس جایی است که شما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید و از آن برای افزودن پست استفاده می کنید. این بخش همیشه با به روز رسانی قابل تغییر است. تغییرات در آخرین نسخه وردپرس این بخش را بهبود بخشیده است. از جمله این تغییرات عبارتند از:

با موجودی اقدام کنید

نسخه جدید وردپرس همراه با فهرست بلاک ها ارائه می شود. این بدان معنی است که اگر می خواهید از بلوکی در سایت خود استفاده کنید که قبلاً در دسترس نیست، به طور خودکار پیشنهادهایی را در بخش Block Directory مشاهده خواهید کرد.

دایرکتوری بلوک اساسا مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد بلوک های مختلفی را به سایت خود اضافه کنید. البته این شامل افزونه های مسدود کننده وردپرس نمی شود که معمولاً دارای چندین بلوک وردپرس هستند که با نصب یک افزونه جداگانه می توان از آنها استفاده کرد.



تغییرات رابط کاربری در ویرایشگر بلوک

شاید قابل توجه ترین ویژگی وردپرس 5.5 تغییرات بصری در ویرایشگر بلاک باشد. روی لبه‌های المان‌ها علامت‌گذاری‌های ویژه‌ای زده شد تا کاربرد بیشتری داشته باشند.

تصویر را در خود ویرایشگر بلوک ویرایش کنید

وردپرس 5.5 به کاربران اجازه می دهد تا تصویر را در خود ویرایشگر ویرایش کنند. یعنی می توانید ارتفاع، عرض، نسبت ابعاد و زاویه تصویر را بدون خروج از قسمت ویرایشگر تغییر دهید و در صورت لزوم آن را حذف کنید.

ماخذ مقاله: https://blogten.ir/wordpress-up-5-5/ 





:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: